راز موفقیت در زندگی بیل گیتس

راز موفقیت در زندگی بیل گیتس چیست

راز موفقیت در زندگی بیل گیتس

راز موفقیت در زندگی بیل گیتس چیست

  • ۰
  • ۰

تصویر سازی ذهنی
چطور تصویر سازی ذهنی کنیم؟

خیلی ها می گویند ما نمی توانیم در ذهن خودمان تصویری را ببینیم، یک سوال می پرسم رنگ درب خانه شما چه رنگی است و خانه شما چند اتاق دارد ؟ناخودآگاه درذهن شما تصویری از رنگ درب خانه و اتاق های خانه تان نمایان شد واین یعنی شما تصویرسازی ذهنی را انجام دادید، پیراهن یا مانتو مورد علاقه شما که بیشترین مواقع آن را می پوشید چه رنگی است باز هم ناخودآگاه شما پیراهن یا مانتو خود را تصویرسازی کردید.

برای دیدن تصاویر در ذهن یکی از تمرین ها ی دیگراین است که یک تصویر را مقابل خود نگه می داریم و تند تند شروع به پلک زدن می کنیم بعد چشمانمان را می بندیم سپس می بینیم  آن تصویر به آسانی در ذهن ما نمایش داده می شود،از چیزهای خیلی کوچک مثل لیمو یا سیب یا هر چیز دیگه ای  که راحتی هستید شروع به تمرین تصویر سازی ذهنی می کنیم.


تصویر سازی ذهنی برای ازدواج

 آموزش تصویرسازی ذهنی

تصویرسازی ذهنی

چشمان خود را ببندید و مراحل آرام کردن بدن خود که در مقاله قبلی آموزش دیدی را انجام دهید.

در ذهن خود یک لیموترش را تصور کنید ببینید که به آشپزخانه منزل می روید یک لیموترش از یخچال بر می دارید چه لیموترش تازه ای است لیمو را در دستان خود گرفته و آنرا بو می کنیم چه بوی لذت بخشی انرا در یک پیش دستی می گذاریم سپس با چاقو شروع به نصف کردن لیمو می کنید در هنگام  نصف کردن لیمو مقداری از آب لیمو در پیش دستی می ریزد نصف لیمو را برمی دارید و کمی نمک هم روی آن می ریزید و سپس لیمو را به آرامی  نزدیک دهان می برید ومیل می کنید و طمع ترش لیمو را در دهان خود احساس کنید به به چه طمع ترش مزه نمکی دارد .

با شمارش معکوس مجدد چشمان خود را بازکنیدآیا بزاق دهان شما شروع به ترشح کرده است.

اگر بزاق دهان ترشح شده است شما به خوبی تصویر سازی ذهنی را با احساس کامل انجام داده اید.

بنابراین با تصویر سازی میوه ها شروع کنید و آرام آرام اجسام وچیزهای بزرگتری را تصور کنید تا در تصویر سازی ذهنی مهارت کامل را بدست آورید.

 

تصویرسازی ذهنی

اگر خانه مورد علاقه خودمان را می خواهیم تصویر سازی کنیم باید تصور کنیم و در خانه کمی قدم بزنیم به آشپزخانه برویم رنگ کابینت ها چه رنگی است؟ کابینت ها را باز کنیم و ظروف داخل کابینت ها را تماشا کنیم به پذیرایی خانه برویم و نحوه چیده مان مبل ها و سایر وسایل منزل را تماشا کنیم و مبل ها و پرده ها چه رنگی است؟

با جزئیات کامل رنگ اتاق،کف اتاق سرامیک است یا پارکت به حمام  برویم و به دوش ها وسرامیک کف توجه کنیم  سری به بالکن هم بزنیم واز آنجا فضای بیرون را تماشا کنیم ،درختان و گلها را در حیاط  ببینیم  با احساس  و شور و هیجان کامل تصور می کنیم.

کاملا همه چی را تصویر سازی می کنیم انگار واقعی واقعی است و به هیچ عنوان خواسته های خود را سانسور نکنید همه چی را آنطور که دوست دارید و لذت می برید تصویرسازی کنید.

ویژگی های یک تصویر سازی ذهنی خوب


    هرچه بدن آرام تر باشد تصویر سازی بهتری خواهیم داشت
    هرچه تصویربا احساس و شادی بیشتر بسازیم نتیجه بهتری می گیریم
    تصویر سازی ذهنی با اغراق و تبلیغ باشد
    در تصویر سازی صدا ها را بشنویم
    در تصویر سازی رنگ ها را به وضوح ببینیم
    تصویر سازی متحرک باشد
    حالت چهره ما در تصویرسازی خندان و شاد باشد

استفاده از تصویر سازی ذهنی در تمام جنبه های زندگی

  • ۹۷/۰۲/۲۵
  • آریا آزاد

تصویر سازی ذهنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی